Friday 5 October 2012

Tiket Ke Neraka : Jom Fitnah Tun Reramai!

Mahathir otak dah tak betul, gila & cuba sesatkan orang Islam kat Malaysia. Mesti orang2 umno pun ikut pandangan macam dia jugak. macam mana umno boleh sokong orang camni?

Eh, tak pasal2 tuduh & fitnah tun semacam je.. ada bukti ke?

Mestilah ada bai.. ni ha buktinya. Utusan lagi yang tulis. Mana dia belajar agama hah? Orang tua ni sekular, cakap ikut pala otak dia je!
Memang la tun ada cakap macam tu, tapi kat atas tu sekerat je. sebenarnya tun petik pendapat orang lain. ayat penuh dia bunyi camni :

" Ada orang yang mengesyorkan supaya Melayu ini bersikap kurang ajar sedikit. Syor ini mendapat sambutan. Apa perlunya kurang ajar sedikit? Lebih baik kurang ajar sahajalah. Dengan itu maka berkembanglah pendapat bahawa tidak perlu ada perasaan terhutang budi sampai mati. Jangan ada langsung perasaan terhutang budi. Jangan berterima kasih kepada orang yang menolong kita. Memaki mereka dan memburuk-burukkan mereka tidak salah. Hanya yang diperlukan ialah bersyukur kepada Tuhan. Nikmat dan rezeki yang kita dapati bukan daripada orang yang menyampaikannya. Jika tidak orang itu, orang lain yang akan menyampaikannya. Jadi kita juga tidak perlu berterima kasih kepada Nabi Muhammad s.a.w. Jika tidak Nabi Muhammad, orang lain akan diutuskan untuk menyampaikan agama Islam. Oleh itu tidak perlulah kita mengagung-agungkan Nabi Muhammad. Memadailah dengan bersyukur kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala sahaja."

kalau nak baca ucapan penuh klik kat sini

Tapi betul la dia ada cakap macam tu!

tapi kalau cakap ayat tu adalah pendapat Tun, itu dah kira fitnah. kutuk kata gila, otak tak betul, sesatkan orang & sekular lagi la teruk. Lain kali double check dulu kalau terima apa2 berita, betul ke fitnah. tak pasal2 dapat tiket ke neraka percuma. Ni dah jumpa Tun mintak maaf ke blom? kalau tak, Allah tak ampunkan dosa tuh..
RG : sebenornye Tun petik pendapat puak2 PAS sendiri. Tak payah nak terima kasih walaupun hari2 solat kat masjid dibina UMNO, hari2 lalu kat jalan dibina UMNO, makan beras, gula, tepung disubsidi kerajaan UMNO, naik haji lalu Tabung Haji UMNO, terbang ikut kapal terbang UMNO, dapat beribadat & hidup aman di negara yg ditakdir Allah dimerdekakan UMNO.. perasan ke tak ni? 

1 comment:

  1. sedih aku...kenapa la tun difitnah smpai mcmtu...

    ReplyDelete

Anak batman jatuh kat gaung,
Berani komen berani tanggung..