Tuesday 10 April 2012

DAP Kagum Pada Semangat Membalacikan Diri PAS!

Ambo masih tak paham kenapa PR bersungguh2 benor membantah Lynas. Nak kata diorang ni alegic dengan radiasi, ngadap komputer, pakai iphone & tengok tv flat screen pun ada radiasi jugak, bahkan lagi tinggi kadarnya dari tanah jarang yg nak diproses di lynas. Hatta cahaya matahari pun ada radiasi, tapi diorang tak kisah pulak, bahkan ngajak orang ramai berjemur di dataran merdeka 28 april ni. pelik..
Bila mana nak ditubuhkan jawatankuasa pemantau di parlimen, PR boikot belaka. kalau nak buktikan lynas tu bahaya, patutnya diorang la yg akan berebut2 nak jadi anggota jawatankuasa pemantau ni. kalau ada bukti  kemudaratan, pencemaran pada alam sekitar, bentangkan di parlimen supaya lynas ditutup. ini tak. sorang pun tak berminat, termasuk la Bapak Anwar Bin Ibrahim. Kalau ahli jawatankuasa pemantau BN belaka, ada kemudaratan pun mungkin diorang "sapu" bawah karpet jer. Betul ke PR prihatin pada alam sekitar? pelik..
Dan lagi bila ada demo camni, masjid pulak dipilih jadi lokasi. agaknya ikut ajaran Tuan Guru, solat tu demo, jadi demo tu setaraf dengan solat jugak. tu yg kena buat di masjid. kalau dah di masjid, orang Islam la yg jadi sasaran.. Hal camni kompom mengundang perpecahan umat, ada yg sokong, ada yg tak sokong. walhal masjidlah tempat sepatutnya kita bersatu. orang kapiaq tinggal gelakkan dari jauh..
Negara china menguasai bekalan rare earth di pasaran dunia macam Negara arab menguasai bekalan minyak. bila kerajaan malaysia nak buat kilang rare earth jugak, nak pecahkan monopoli pasaran, taikun2 rare earth china tak suka. disuruhnya proksi komunis di malaysia (DAP la, sapa lagi..) sabotaj benda ni. tapi DAP sebagai tuan besar dalam PR, mengarahkan balacinya, PAS buat kerja, demo sana-sini. bila umat Islam nak maju, kalau masih ada yg redho, wala bahkan komited membalacikan diri pada si kapiaq untuk melawan saudara sendiri?

No comments:

Post a Comment

Anak batman jatuh kat gaung,
Berani komen berani tanggung..