Tuesday 10 January 2012

Bukti Teknikal & Penjajahan Bentuk Baru..

Selasa 10/01/2012 : Di sebuah pejabat agensi perisikan republik di selatan malaysia. Mesyuarat rahsia badan perisikan yang diadakan secara sulit. mereka membincangkan berkenaan operasi pengintipan seorang subjek, tokoh politik yang sekarang ini diketahui umum ber"anu" bengkok. 
salah seorang dari mereka menyatakan pengintipan terhadap subjek selama 6 tahun sebelum ini banyak membuahkan "hasil" yang amat "memberangsangkan", dari segi "kualiti" & "kuantiti". Oleh itu tiada sebab untuk pihak perisikan menarik balik operasi bahkan ianya perlu diteruskan. Gadjet canggih & sofistikated ala2 James Bond perlu digunakan, kecil dan sukar dikesan tetapi membolehkan hasil yang lebih jelas, berwarna, tanpa kesan "pintu melengkung" atau "perut terlebih buncit".  
salah seorang mempersoalkan adakah operasi ini berbaloi dan berfaedah pada republik pada masa akan datang?. Pengerusi mesyuarat menjawab tiada yang mustahil dalam situasi politik di malaysia. Bahkan pembebasan subjek dari pertuduhan disaat semua pihak menjangka nasibnya berakhir di sg buloh juga tidak dijangka. kerana itulah pihak perisikan perlu bersedia dengan segala "material" agar apa jua rundingan dengan kerajaan malaysia akan memberi advantage yang amat besar kepada republik jika subjek berjaya menjadi perdana menteri. Hanya kaedah pengintipan perlu dikemaskini agar tiada "material" jatuh ke tangan pihak lain..

adakah subjek akan kekal aktif membalun sedangkan kegiatannya itu mula diketahui umum? perisik itu hanya berkata : anjing kalau dah biasa makan tahi, tahi jugalah yang dicari. kalau tak makan pun, tetap dihidu & dijilat juga!
Selesai bermesyuarat, pengerusi agensi perisikan itu menuju ke satu bilik rahsia, tempat simpanan hasil pengintipan agensi berkenaan. salah satu ruangan dibilik itu bertanda DSAI, subjek yang menjadi agenda mesyuarat sebentar tadi. disitu terdapat pelbagai2 item namun yang paling menonjol adalah hampir satu dozen CD, 4 daripadanya bertanda HD. Dengan adanya "bukti teknikal" ini, "penjajahan" bentuk baru tak mustahil berlaku apabila tiba masa dan ketikanya nanti.. 

No comments:

Post a Comment

Anak batman jatuh kat gaung,
Berani komen berani tanggung..